torsdag 8. januar 2015

The Death Cure av James Dashner

Bildet er hentet fra www.randomhouse.com

Nå har jeg lest hele Maze Runner-serien og syns den er en av de bedre dystopiene jeg har lest de siste årene. Mange av dystopiene jeg har lest har en jente som hovedperson, og jeg syns det var forfriskende med en fortelling fra en gutts synsvinkel. Det ser ikke ut til at trenden med dystopier for ungdom er over, og jeg kommer helt sikkert til å gi meg i kast med en ny serie etter hvert.

Thomas møter helt nye utfordringer i denne tredje boka, samtidig som det nøstes opp i en del fra fortiden. Jeg kan i grunnen ikke skrive noe om handlingen i denne, men det er sterkt fokus på både nyere og gamle vennskap, og et av de store spørsmålene er hvem man kan stole på. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar