torsdag 9. oktober 2014

Innsirkling av Carl Frode Tiller

Bildet er henta fra www.aschehoug.no


David har mista hukommelsen. En avisannonse oppfordrer familie, venner og kjente til å skrive brev til han for å fortelle han ting som gjør at han kanskje kan få hukommelsen tilbake. Kameraten Jon, stefaren Arvid og venninna Silje bestemmer seg for å skrive brev til David, og innimellom brevene får vi glimt fra livene til de tre brevskriverne. 

Premisset for denne romanen er veldig godt og åpner for mange muligheter. For eksempel ser vi at Jon og Siljes historier om de samme tingene er forskjellige, og at de begge forteller ting om Arvid, men når Arvid forteller får vi et helt annet inntrykk av hvordan ting har vært. Dette gjør at jeg lurer på hvem som snakker sant og hvem som pynter på sannheten for vinne David tilbake. 

Utover dette syns jeg kanskje det blir vel mye detaljer og at en del av historiene er for langtekkelige til at jeg klarer å virkelig like denne boka. Jeg kunne ønska meg mer brev og mindre om personenes liv. Men samtidig er jeg nysgjerrig på hvordan det går med David, så det er ikke utenkelig at jeg leser de neste to bøkene også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar